söndag 12 maj 2013

Hibiscus-sticklingar, del IV (utvärdering)

Idag har jag planterat den Hibiscus-stickling med mest rötter i jord och då är det väl dags för en utvärdering. Efter ungefär en månad så har 7 av 9 sticklingar rotat sig. De som inte rotat sig är bruna kring snittet och visar ingen antydning till att bilda rötter. Med tanke på att 7 nya plantor är mer än jag behöver så får resultatet räknas som bra. För utvärderingens skulle så överväger jag att klippa de sticklingar som inte rotat sig lite höge upp med ett 45 graders snitt.


EDIT 2 juni: För några dagar sedan stängde jag av bubblaren och planterade de kvarvarande sticklingarna i krukor. Då hade alla utom en rotat sig, inklusive en som var brun nertill och som jag hade gett upp hoppet om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar